Aktualności

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wykaz podręczników na rok szkolny 2020/2021

 dla Szkoły Podstawowej

 

Klasa I

Przedmiot Podręcznik, autor, wydawnictwo
Edukacja wczesnoszkolna Elementarz odkrywców. Podręcznik. Klasa 1. Edukacja polonistyczna, społeczna i przyrodnicza. Edukacja matematyczna -Ewa Hryszkiewicz, Barbara Stępień, Joanna Winiecka-Nowak, Krystyna Bielenica, Maria Bura, Małgorzata Kwil, Bogusława Lankiewicz NOWA ERA
Język angielski Hello Explorer. Język angielski dla szkoły podstawowej. Klasa 1 -Jennifer Heath, Rebecca Adlard, Dorota Sikora-Banasik, Marta Mrozik, Alina Łubecka NOWA ERA

 

 

Klasa II

Przedmiot Podręcznik, autor, wydawnictwo
Edukacja wczesnoszkolna Elementarz odkrywców. Podręcznik. Klasa 2. Edukacja polonistyczna, społeczna i przyrodnicza. Edukacja matematyczna -Ewa Hryszkiewicz, Barbara Stępień, Joanna Winiecka-Nowak, Krystyna Bielenica, Maria Bura, Małgorzata Kwil, Bogusława Lankiewicz NOWA ERA
Język angielski Hello Explorer 2. Podręcznik do języka angielskiego dla klasy 2 szkoły podstawowej – Jennifer Heath, Rebecca Adlard, Dorota Sikora-Banasik, Marta Mrozik NOWA ERA

 

Klasa III

 

Przedmiot Podręcznik, autor, wydawnictwo
Edukacja wczesnoszkolna Elementarz odkrywców. Podręcznik. Klasa 3. Edukacja polonistyczna, społeczna i przyrodnicza. Edukacja matematyczna -Ewa Hryszkiewicz, Barbara Stępień, Joanna Winiecka-Nowak, Krystyna Bielenica, Maria Bura, Małgorzata Kwil, Bogusława Lankiewicz NOWA ERA
Język angielski Hello Explorer 3. Podręcznik do języka angielskiego dla klasy 3 szkoły podstawowej – Jennifer Heath, Rebecca Adlard, Dorota Sikora-Banasik, Marta Mrozik NOWA ERA

 

 

Wykaz podręczników dla klasy IV

 

 

Przedmiot Podręcznik
Matematyka Matematyka z plusem 4. Podręcznik dla klasy czwartej szkoły podstawowej  M. Dobrowolska, M. Jucewicz, P Zarzycki- podręcznik , ćwiczenia wersja C,  GWO
Język polski NOWE Słowa na start! Podręcznik do języka polskiego dla klasy czwartej szkoły podstawowej Anna Klimowicz, Marlena Derlukiewicz,   Nowa Era
Informatyka Teraz bajty. Informatyka dla szkoły podstawowej. Klasa IV , Grażyna Koba, Wyd. MIGRA ,
Plastyka Plastyka. Podręcznik dla klasy czwartej szkoły podstawowej, Wojciech Sygut, Marzena Kwiecień, MAC
Muzyka Muzyka. Podręcznik dla klasy czwartej szkoły podstawowej, Teresa Wójcik, MAC
Język angielski Junior Explorer 4, Jennifer Heath, Michele Crawford, Marta Mrozik, Katarzyna Kłopska, podręcznik i ćwiczenia Nowa Era

 

Technika Jak to działa? Podręcznik do techniki dla klasy czwartej szkoły podstawowej,  L. Łabecki, M. Łabecka, Nowa Era
 Historia Historia. Podręcznik. Szkoła podstawowa. Klasa 4, Wojciech Kalwat, Małgorzata Lis, WSiP,
Przyroda „Tajemnice przyrody. Podręcznik do przyrody dla klasy czwartej szkoły podstawowej,Maria Marko-Worłowska, Feliks Szlajfer, Joanna Stawarz, Nowa Era
Wychowanie do życia w rodzinie Wędrując ku dorosłości. Wychowanie do życia w rodzinie dla uczniów klasy 4 szkoły podstawowej, red. Teresa Król, Rubikon

 

 

Wykaz podręczników dla klasy V

 

Przedmiot Podręcznik
Matematyka Matematyka z plusem 5. Podręcznik dla klasy czwartej szkoły podstawowej  M. Dobrowolska, M. Jucewicz, P Zarzycki- podręcznik,  GWO
Język polski NOWE Słowa na start! Podręcznik do języka polskiego dla klasy piątej szkoły podstawowej , Marlena Derlukiewicz, A. Klimowicz Nowa Era
Informatyka Teraz bajty. Informatyka dla szkoły podstawowej. Klasa V , Grażyna Koba, Wyd. MIGRA ,
Muzyka

 

Muzyka. Podręcznik dla klasy piątej szkoły podstawowej, Teresa Wójcik, MAC
Plastyka Plastyka. Podręcznik dla klasy piątej szkoły podstawowej, Wojciech Sygut, Marzena Kwiecień, MAC
Język angielski Junior Explorer 5. Podręcznik do języka angielskiego dla piątej klasy szkoły podstawowej i ćwiczenia, Jennifer Heath, Michele Crawford, Marta Mrozik, Katarzyna Kłopska , Nowa Era
Technika Jak to działa? Podręcznik do techniki dla klasy piątej szkoły podstawowej,  L. Łabecki, M. Łabecka, Nowa Era
 Historia Historia. Podręcznik. Szkoła podstawowa. Klasa 5, Krzysztof Kowalewski, Igor Kąkolewski, Anita Plumińska-Mieloch, WSiP,
Biologia Puls życia. Podręcznik do biologii dla klasy piątej szkoły + ćwiczenia podstawowej, Marian Sęktas, Joanna Stawarz, Nowa Era
Geografia Planeta Nowa. Podręcznik do geografii dla klasy piątej szkoły podstawowej, Feliks Szlajfer, Zbigniew Zaniewicz, Tomasz Rachwał, Roman Malarz Nowa Era
Wychowanie do życia w rodzinie Wędrując ku dorosłości. Wychowanie do życia w rodzinie dla uczniów klasy 5 szkoły podstawowej, red. Teresa Król, Rubikon

 

Wykaz podręczników dla klasy VI

 

Przedmiot Podręcznik
Matematyka Matematyka z plusem 6” M. Dobrowolska, M. Jucewicz, P. Zarzycki,Wyd. GWO
Język polski Nowe Słowa na start! Podręcznik do języka polskiego dla klasy  szóstej szkoły podstawowej, Marlena Derlukiewicz, A. Klimowicz  Nowa Era
Informatyka Teraz bajty. Informatyka dla szkoły podstawowej. Klasa VI, Grażyna Koba, Wyd. MIGRA
Muzyka

 

Muzyka. Podręcznik dla klasy szóstej szkoły podstawowej,  Teresa Wójcik, wyd.  MAC

 

Plastyka Plastyka. Podręcznik dla klasy szóstej szkoły podstawowej, Wojciech Sygut, Marzena Kwiecień, wyd. MAC
Język angielski „Junior Explorer 6. Podręcznik do języka angielskiego dla szóstej klasy szkoły podstawowej i ćwiczenia, Jennifer Heath, Michele Crawford, Marta Mrozik, Katarzyna Kłopska , wyd. Nowa Era
 Technika Jak to działa? Podręcznik do techniki dla klasy szóstej szkoły podstawowej,   L. Łabecki, M. Łabecka, wyd. Nowa Era
 Historia Historia. Podręcznik dla klasy szóstej szkoły podstawowej klasa 6, K. Kowalewski, A. Plumińska- Mieloch, wyd. WSiP
Biologia Puls życia. Podręcznik do biologii dla klasy szóstej szkoły podstawowej + ćwiczenia, J. Stawarz , wyd. Nowa Era.

 

Geografia Planeta Nowa. Podręcznik do geografii dla klasy szóstej szkoły podstawowej. T Rachwał, wyd. Nowa Era
Wychowanie do życia w rodzinie „ Wędrując ku dorosłości” ćwiczenia dla kl. VI

E. Purzycka, M. Selke, Wyd. Rubikon

 

 

 

Wykaz podręczników dla klasy VII

 

Przedmiot Podręcznik
Matematyka Matematyka z plusem 7. Podręcznik dla klasy siódmej szkoły podstawowej,  GWO
Język polski  NOWE Słowa na start! Podręcznik do języka polskiego dla klasy siódmej szkoły podstawowej, J. Ginter, K. Łęka, J. Krzemińska, J. Kostrzewa, N. Bielawska, Nowa Era
Informatyka Teraz bajty. Informatyka dla szkoły podstawowej. Klasa VII , Grażyna Koba, Wyd. MIGRA
Muzyka

 

Muzyka. Podręcznik dla klasy siódmej szkoły podstawowej, Teresa Wójcik, MAC
Plastyka Plastyka. Podręcznik dla klasy siódmej szkoły podstawowej, Wojciech Sygut, Marzena Kwiecień, MAC
Język angielski Teen Explorer. Podręcznik do języka angielskiego dla klasy 7 szkoły podstawowej i ćwiczenia, Angela Bandis, Diana Shotton, Nowa Era
Język niemiecki Deutschtour-FIT. Ewa Kościelniak – Walewska, Nowa Era
Podręcznik i ćwiczenia.
 Historia Historia. Podręcznik. Szkoła podstawowa. Klasa 7, Krzysztof Kowalewski, Igor Kąkolewski, Anita Plumińska-Mieloch, WSiP,
Biologia Puls życia. Podręcznik do biologii dla klasy siódmej szkoły podstawowej, ćwiczenia, Marian Sęktas, Joanna Stawarz, Nowa Era
Chemia Chemia Nowej Ery. Podręcznik dla klasy siódmej szkoły podstawowej, ćwiczenia, Jan Kulawik, Teresa Kulawik, Maria Litwin, Nowa Era,
Fizyka Spotkania z fizyką. Podręcznik dla klasy 7 szkoły podstawowej, Grażyna Francuz-Ornat, Teresa Kulawik, Maria Nowotny-Różańska, Nowa Era
Geografia Planeta Nowa. Podręcznik do geografii dla klasy siódmej szkoły podstawowej, Roman Malarz, Mariusz Szubert, Tomasz Rachwał, Nowa Era
Wychowanie do życia w rodzinie Wędrując ku dorosłości. Wychowanie do życia w rodzinie dla uczniów klasy 7 szkoły podstawowej, red. Teresa Król, Rubikon

 

 

 

Wykaz podręczników dla klasy VIII

 

Przedmiot Podręcznik
Matematyka Matematyka z plusem 8. Podręcznik dla klasy ósmej szkoły podstawowej ,Zofia Bolałek, Małgorzata Dobrowolska, Marta Jucewicz, Marcin Karpiński, Jacek Lech, Adam Mysior, Krystyna Zarzycka , GWO
Język polski  NOWE Słowa na start! Podręcznik do języka polskiego dla klasy ósmej szkoły podstawowej Joanna Kościerzyńska, Małgorzata Chmiel, Maciej Szulc, Agnieszka Gorzałczyńska-Mróz ,  Nowa Era
Informatyka Teraz bajty. Informatyka dla szkoły podstawowej. Klasa VIII , Grażyna Koba, Wyd. MIGRA
Język angielski Teen Explorer 8 podręcznik i ćwiczenia, Angela Bandis, Katrina Gormley, Diana Shotton Nowa Era
Język niemiecki aha! Neu. Język niemiecki. Podręcznik. Szkoła podstawowa. Klasa 8, Anna Potapowicz, Krzysztof Tkaczyk, WSiP; podręcznik i ćwiczenia
 Historia Historia. Podręcznik. Szkoła podstawowa. Klasa 8, W. Kalwat, P. Szlanta, A. Zawistowski,WSiP,
Biologia Puls życia. Podręcznik do biologii dla klasy ósmej szkoły podstawowej, ćwiczenia,Marian Sęktas, Joanna Stawarz, Nowa Era

 

Chemia Chemia Nowej Ery. Podręcznik dla klasy ósmej szkoły podstawowej, ćwiczenia, Jan Kulawik, Teresa Kulawik, Maria Litwin, Nowa Era
Fizyka Spotkania z fizyką. Podręcznik dla klasy 8 szkoły podstawowe, Grażyna Francuz-Ornat, Teresa Kulawik, Maria Nowotny-Różańska, Nowa Era
Geografia Planeta Nowa. Podręcznik do geografii dla klasy ósmej szkoły podstawowej. T. Rachwał, D. Szczypiński, Nowa Era
Wiedza o społeczeństwie Dziś i jutro. Podręcznik do wiedzy o społeczeństwie dla szkoły podstawowej, Iwona Janicka, Arkadiusz Janicki, Aleksandra Kucia-Maćkowska, Tomasz Maćkowski, Nowa Era
Edukacja dla bezpieczeństwa Edukacja dla bezpieczeństwa. Podręcznik. Szkoła podstawowa. Klasa 8 , Bogusława Breitkopf, Dariusz Czyżow, WSiP
Wychowanie do życia w rodzinie „ Wędrując ku dorosłości. Wychowanie do życia w rodzinie dla uczniów klasy 8 szkoły podstawowej, red. Teresa Król, Rubikon

 

 

Książki do Religii uczniowie kupują na własny koszt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik 1

 

Procedura bezpieczeństwa

dotycząca zapobiegania i przeciwdziałania COVID-19

dla uczniów, nauczycieli i  pracowników Szkoły Podstawowej

w Miasteczku Krajeńskim

w trakcie prowadzonych w szkole zajęć rewalidacyjnych,

 zajęć opiekuńczo – wychowawczych i konsultacji dla uczniów

 

 

  • 1

Postanowienia ogólne

 

  1. Niniejsza procedura powstała w oparciu o wytyczne Ministra Zdrowia, Głównego Inspektora Sanitarnego oraz Ministra Edukacji Narodowej z 15 maja 2020 r.
  2. Celem niniejszej procedury jest zminimalizowanie ryzyka wystąpienia zakażenia wirusem SARS-Co-V-2 wywołującym chorobę COVID-19, wśród uczniów, nauczycieli oraz pracowników szkoły, w trakcie prowadzonych  zajęć opiekuńczo –  wychowawczych  oraz konsultacji przedmiotowych.

 

  • 1

 Organizacja zajęć rewalidacyjnych

  1. Zajęcia rewalidacyjne mają charakter dobrowolny, a uczestnictwo w nich uczniów zależy od decyzji rodziców.
  2. Terminy ustala nauczyciel prowadzący zajęcia w porozumieniu z rodzicami; o terminie lub
    o zmianach terminu powiadamia dyrektora szkoły.
  3. Dopuszcza się organizację 2 godzin zajęć rewalidacyjnych z uczniem w jeden dzień;
    w takiej sytuacji należy uwzględnić przerwy konieczne ze względu na higienę pracy oraz potrzebę wykonania ewentualnych czynności dezynfekcyjnych.
  4. W miarę możliwości należy używać osłony ust i nosa przez osoby prowadzące zajęcia oraz informować dzieci i młodzieży o konieczności stosowania tego rozwiązania w sposób dostosowany do ich możliwości psychofizycznych.
  5. Zaleca się jak najczęstsze wietrzenie pomieszczeń, w których prowadzone są zajęcia.

 

 

  • 3

Organizowania zajęć opiekuńczo – wychowawczych dla uczniów klas I -III

  1. W grupie może przebywać do 12 uczniów. W uzasadnionych przypadkach za zgodą organu prowadzącego można zwiększyć liczbę dzieci – nie więcej niż o 2. Przy określaniu liczby uczniów w grupie należy uwzględnić także rodzaj niepełnosprawności uczniów.
  2. Do grupy przyporządkowani mogą być ci sami nauczyciele lub mogą się zmieniać.
  3. Jedna grupa uczniów przebywa w wyznaczonej i stałej sali.
  4. Minimalna przestrzeń do zajęć dla uczniów w sali nie może być mniejsza niż 4 m2 na 1 osobę (uczniów i nauczycieli).
  5. Z sali, w której przebywa grupa, należy usunąć przedmioty i sprzęty, których nie można skutecznie umyć, uprać lub dezynfekować. Przybory do ćwiczeń (piłki, skakanki, obręcze itp.) wykorzystywane podczas zajęć należy dokładnie czyścić lub dezynfekować.
  6. W sali odległości pomiędzy stanowiskami dla uczniów powinny wynosić min. 1,5 m
    (1 uczeń – 1 ławka szkolna).
  7. Uczeń posiada własne przybory i podręczniki, które w czasie zajęć mogą znajdować się na stoliku szkolnym ucznia, w tornistrze. Uczniowie nie powinni wymieniać się przyborami szkolnymi między sobą.
  8. W sali gimnastycznej mogą przebywać dwie grupy uczniów. Po każdych zajęciach używany sprzęt sportowy oraz podłoga powinny zostać umyte lub zdezynfekowane.
  9. Należy wietrzyć sale co najmniej raz na godzinę, w czasie przerwy, a w razie potrzeby także w czasie zajęć.
  10. Nauczyciel organizuje przerwy dla swojej grupy, w interwałach adekwatnych do potrzeb, jednak nie rzadziej niż po 45 min. Grupa spędza przerwy pod nadzorem nauczyciela.
  11. Zaleca się korzystanie przez uczniów z boiska szkolnego oraz pobytu na świeżym powietrzu na terenie szkoły, przy zachowaniu zmianowości grup i dystansu pomiędzy nimi.
  12. Sprzęt na boisku wykorzystywany podczas zajęć powinien być regularnie czyszczony
    z użyciem detergentu lub dezynfekowany, jeżeli nie ma takiej możliwości należy zabezpieczyć go przed używaniem.
  13. Na boisku mogą przebywać dwie grupy przy założeniu, że zachowany jest między nimi wskazany dystans.
  14. Należy ograniczyć aktywności sprzyjające bliskiemu kontaktowi pomiędzy uczniami.
  15. Grupy uczniów nie mogą się ze sobą stykać np. podczas przerw, podczas zajęć na boisku.
  16. Nie należy organizować żadnych wyjść poza teren szkoły.
  17. Uczeń nie powinien zabierać ze sobą do szkoły niepotrzebnych przedmiotów.
  18. W szatni wykorzystywany jest co drugi boks.
  19. Należy unikać organizowania większych skupisk uczniów w jednym pomieszczeniu,
    nauczyciele poszczególnych grup ustalają przed rozpoczęciem zajęć grafik spędzania przerw.
  20. Rodzice i opiekunowie przyprowadzający/odbierający uczniów do/ze szkoły mają zachować dystans społeczny w odniesieniu do pracowników szkoły oraz innych uczniów i ich rodziców wynoszący min. 2 m.
  21. Rodzice mogą wchodzić z dziećmi wyłącznie do przestrzeni wspólnej szkoły lub wyznaczonego obszaru z zachowaniem zasady – jeden rodzic z dzieckiem w odstępie 2 m od kolejnego rodzica z dzieckiem, przy czym należy rygorystycznie przestrzegać wszelkich środków ostrożności (m. in. osłona ust i nosa, rękawiczki jednorazowe lub dezynfekcja rąk).
  22. Do szkoły może uczęszczać wyłącznie uczeń zdrowy, bez objawów chorobowych sugerujących chorobę zakaźną.
  23. Uczniowie do szkoły są przyprowadzani/odbierani przez osoby zdrowe.
  24. Jeżeli w domu przebywa osoba na kwarantannie lub izolacji nie wolno przyprowadzać ucznia do szkoły.
  25. Należy zapewnić sposoby szybkiej komunikacji z rodzicami/opiekunami ucznia.
  26. Przed wejściem do budynku szkoły pracownik szkoły dokonuje pomiaru temperatury uczniowi, najlepiej termometrem bezdotykowym  i dezynfekowanie go po użyciu w danej grupie. W przypadku posiadania innych termometrów niż termometr bezdotykowy konieczna jest dezynfekcja po każdym użyciu.
  27. Zgodę rodziców/opiekunów na pomiar temperatury ciała ucznia jeżeli zaistnieje taka konieczność, w przypadku wystąpienia niepokojących objawów chorobowych, znajduje się w dokumentacji szkoły.
  28. Jeżeli dziecko manifestuje, przejawia niepokojące objawy choroby należy odizolować je w odrębnym pomieszczeniu lub wyznaczonym miejscu z zapewnieniem min. 2 m odległości od innych osób i niezwłocznie powiadomić rodziców/opiekunów w celu pilnego odebrania ucznia ze szkoły.
  29. Jeżeli rodzic decyduje o posłaniu dziecka na zajęcia opiekuńczo – wychowawcze, informuje o tym dyrektora szkoły z co najmniej dziennym wyprzedzeniem.

 

  • 4

Organizacja konsultacji przedmiotowych dla uczniów

  1. Konsultacje przedmiotowe mają charakter dobrowolny.
  2. Uczniowie korzystają z konsultacji za zgodą rodziców.
  3. Konsultacje służą wyjaśnieniu trudnych dla uczniów kwestii, usystematyzowaniu materiału lub umożliwieniu poprawy oceny na potrzeby klasyfikacji.
  4. Dyrektor szkoły ustala harmonogram konsultacji uwzględniając potrzeby uczniów oraz możliwości organizacyjne szkoły; w pierwszej kolejności umożliwia się organizację konsultacji z przedmiotów zdawanych na egzaminach.
  5. Harmonogram może być modyfikowany w miarę potrzeb.
  6. Uczeń jest zobowiązany do udziału w konsultacjach, jeśli wcześniej zgłosił taką potrzebę.
  7. W grupie może przebywać do 12 uczniów. W uzasadnionych przypadkach, za zgodą organu, prowadzącego można zwiększyć liczbę dzieci – nie więcej niż o 2.
  8. Jedna grupa uczniów przebywa w wyznaczonej i stałej sali.
  9. Po zakończeniu zajęć w danej sali, pracownicy szkoły dezynfekują i wietrzą salę.
  10. Minimalna przestrzeń do zajęć dla uczniów w sali nie może być mniejsza niż 4 m2 na 1 osobę (uczniów i nauczycieli), obowiązuje również 2 m dystansu społecznego pomiędzy osobami
  11. W sali odległości pomiędzy stanowiskami dla uczniów powinny wynosić min. 1,5 m
    (1 uczeń – 1 ławka szkolna).
  12. Uczeń posiada własne przybory i podręczniki, które w czasie zajęć mogą znajdować się na stoliku szkolnym ucznia, w tornistrze . Uczniowie nie powinni wymieniać się przyborami szkolnymi między sobą.
  13. Grupy uczniów nie mogą się ze sobą stykać np. podczas przerw.
  14. Zarówno nauczyciele prowadzący zajęcia, jak i uczniowie korzystający w konsultacjach zobowiązani są do przestrzegania wszelkich środków ostrożności, tj. zasłanianie ust i nosa, noszenie rękawiczek jednorazowych lub dezynfekowanie rąk.
  15. Do szkoły może uczęszczać wyłącznie uczeń zdrowy, bez objawów chorobowych sugerujących chorobę zakaźną.
  16. Jeżeli w domu przebywa osoba na kwarantannie lub izolacji nie wolno przybywać uczniowi do szkoły.
  17. Przed wejściem do budynku szkoły pracownik szkoły dokonuje pomiaru temperatury uczniowi, najlepiej termometrem bezdotykowym  i dezynfekowanie go po użyciu w danej grupie. W przypadku posiadania innych termometrów niż termometr bezdotykowy konieczna jest dezynfekcja po każdym użyciu.
  18. Zgodę rodziców/opiekunów na pomiar temperatury ciała ucznia jeżeli zaistnieje taka konieczność, w przypadku wystąpienia niepokojących objawów chorobowych, znajduje się w dokumentacji szkoły.
  19. Jeżeli uczeń manifestuje, przejawia niepokojące objawy choroby należy odizolować je w odrębnym pomieszczeniu lub wyznaczonym miejscu z zapewnieniem min. 2 m odległości od innych osób i niezwłocznie powiadomić rodziców/opiekunów w celu pilnego odebrania ucznia ze szkoły.

 

  • 4

Podejmowanie czynności higieniczno-sanitarnych

  1. Przy wejściu do szkoły znajduje się płyn do dezynfekcji rąk, z którego obowiązana jest skorzystać każda osoba wchodząca do szkoły. Zobowiązuje się personel sprzątający do regularnego sprawdzania stanu pojemnika z płynem i uzupełniania go w razie potrzeby.
  2. Osoby wchodzące do szkoły dezynfekują dłonie lub zakładają rękawiczki ochronne, mają zakryte usta i nos oraz nie przekraczają obowiązujących stref przebywania.
  3. Zobowiązuje się personel sprzątający do regularnego dokonywania prac porządkowych, w tym zwłaszcza czyszczenia ciągów komunikacyjnych, a także dezynfekowania toalet i powierzchni dotykowych np. poręczy, klamek, włączników światła itp.
  4. Na terenie szkoły wyznaczone są ciągi komunikacyjne z których mogą korzystać uczniowie i nauczyciele podczas konsultacji i zajęć w szkole.
  5. Nauczyciele prowadzący konsultacje ograniczają się do korzystania z pomocy dydaktycznych, znajdujących się w sali, a z tych z których korzystają musza po zakończeniu poddać dezynfekcji.
  6. Należy regularnie myć ręce wodą z mydłem oraz dopilnować, aby robili to uczniowie, szczególnie po przyjściu do szkoły, przed jedzeniem i po powrocie ze świeżego powietrza, po skorzystaniu z toalety (szczególnie zwracać uwagę uczniom klas I- III).
  7. Nauczyciele i inni pracownicy szkoły powinni zachowywać dystans społeczny między sobą, w każdej przestrzeni szkoły, wynoszący min. 1,5 m.
  8. Pracownicy administracji oraz obsługi sprzątającej powinni ograniczyć kontakty z uczniami oraz nauczycielami.
  9. Należy ograniczyć przebywanie osób z zewnątrz w placówce do niezbędnego minimum, z zachowaniem wszelkich środków ostrożności (m. in. osłona ust i nosa, rękawiczki jednorazowe lub dezynfekcja rąk, tylko osoby zdrowe) i w wyznaczonych obszarach.

Załącznik nr 2

Procedura postępowania na wypadek podejrzenia wystąpienia choroby koronawirusowej COVID-19 w Szkole Podstawowej

 w Miasteczku Krajeńskim

 

  • 1

Postanowienia ogólne

 

  1. Niniejsza procedura powstała w oparciu o wytyczne Ministra Zdrowia, Głównego Inspektora Sanitarnego oraz Ministra Edukacji Narodowej z 15 maja 2020 r.
  2. Celem niniejszej procedury jest zminimalizowanie ryzyka wystąpienia zakażenia wirusem SARS-CoV-2, wywołującym chorobę COVID-19, wśród uczniów oraz pracowników szkoły, w sytuacji wystąpienia podejrzenia zakażenia u ucznia lub pracownika szkoły.
  3. Do pracy w szkole mogą przychodzić jedynie zdrowe osoby, bez jakichkolwiek objawów wskazujących na chorobę zakaźną.
  4. W miarę możliwości nie należy angażować w zajęcia pracowników powyżej 60. roku życia lub z istotnymi problemami zdrowotnymi, które zaliczają osobę do grupy tzw. podwyższonego ryzyka.
  5. Przez pracowników szkoły rozumie się zarówno nauczycieli, jak i osoby z administracji i osoby obsługi.
  6. Przez objawy chorobowe COVID-19 rozumie się: gorączka powyżej 37oC, kaszel, duszności.
  • 2

Pomieszczenie na odizolowanie osoby

 

  1. W szkole zostaje przygotowane pomieszczenie  przeznaczone na odizolowanie osoby, u której podejrzewa się wystąpienie objawów chorobowych COVID-19 (dalej jako „izolatka”). Pomieszczenie jest wyposażone w środki ochrony osobistej oraz płyn dezynfekujący. Dostęp do pomieszczenia mają wyłącznie pracownicy szkoły.
  2. Po każdym użyciu pomieszczenia przez pracownika szkoły lub ucznia, u którego podejrzewano wystąpienie objawów choroby COVID-19, pomieszczenie powinno zostać zdezynfekowane przez personel sprzątający przy zastosowaniu wszelkich środków ochrony osobistej.

 

  • 3

Podejrzenie wystąpienia objawów u pracownika

 

  1. Pracownicy, którzy przed przyjściem do pracy zauważą u siebie niepokojące objawy, powinni pozostać w domu oraz skontaktować się telefonicznie ze stacją sanitarno-epidemiologiczną, oddziałem zakaźnym, a w razie pogarszania się stanu zdrowia, zadzwonić pod nr 999 lub 112 i poinformować, że mogą być zakażeni koronawirusem.
  2. Pracownik podejrzewający u siebie wystąpienie objawów choroby COVID-19, przebywając na stanowisku pracy, powinien niezwłocznie udać się do izolatki, informując jednocześnie o tym dyrektora szkoły. Jeżeli objawy chorobowe wystąpiły u nauczyciela przed udaniem się do izolatki, powinien zadbać o zapewnienie niezbędnej opieki uczniom (powiadomienie z zachowaniem środków bezpieczeństwa innego pracownika, który przejmie opiekę nad uczniami).
  3. O wystąpieniu objawów chorobowych należy powiadomić właściwą stację sanitarno-epidemiologiczną, w celu ustalenia dalszego postępowania oraz organ prowadzący.
  4. Należy stosować się do zaleceń państwowego powiatowego inspektora sanitarnego
  5. W przypadku wystąpienia u pracownika objawów pozwalających na przypuszczenie, że jest on zakażony koronawirusem, wstrzymuje się wpuszczanie na teren szkoły innych uczniów, pracowników szkoły lub osób trzecich. Odnośnie uczniów  już przebywających w szkole należy zasięgnąć informacji od właściwej stacji sanitarno-epidemiologicznej.
  6. Obszar, w którym poruszał się i przebywał pracownik, należy poddać gruntownemu sprzątaniu, zgodnie z funkcjonującymi w podmiocie procedurami oraz zdezynfekować powierzchnie dotykowe (klamki, poręcze, uchwyty itp.) oraz zastosować się do indywidualnych zaleceń wydanych przez inspektorat sanitarny.

 

  • 4

Podejrzenie wystąpienia objawów u ucznia

 

  1. W przypadku ucznia przejawiającego wystąpienie objawów choroby COVID 19,nauczyciel powinien zapewnić mu niezbędną opiekę, przy zastosowaniu środków ochrony osobistej, a także odizolować ucznia od reszty grupy i pracowników szkoły z zapewnieniem minimum 2 metrów odległości od innych osób.
  2. O wystąpieniu u ucznia objawów chorobowych należy niezwłocznie powiadomić dyrektora oraz rodziców lub prawnych opiekunów ucznia w celu ustalenia dalszego sposobu postępowania.
  3. O zaistniałej sytuacji dyrektor powiadamia SANEPID oraz organ prowadzący.
  4. Po przyjeździe rodziców dziecko pozostaje pod ich opieką.
  5. Dalsze działania podejmuje dyrektor w porozumieniu z SANEPID-em, organem prowadzącym i o podjętych decyzjach niezwłoczne informuje rodziców i pracowników szkoły.
  6. W nagłych przypadkach, w razie złego stanu zdrowia ucznia, nauczyciel sprawujący opiekę nad uczniem powinien niezwłocznie powiadomić służby medyczne, informując jednocześnie o podejrzeniu wystąpienia u ucznia choroby COVID-19.
  7. W przypadku odbioru przez rodziców lub opiekunów prawnych odizolowanego uprzednio ucznia należy upewnić się, że nie będzie miało ono kontaktu z innymi uczniami, pracownikami szkoły lub osobami trzecimi znajdującymi się na terenie szkoły.

 

  • 5

Pozostałe regulacje

 

  1. W przypadku wystąpienia u ucznia lub pracownika szkoły objawów choroby COVID-19 personel sprzątający powinien przeprowadzić, przy zachowaniu wszelkich środków ochrony osobistej, dodatkowe czynności dezynfekujące w budynku szkoły.
  2. W przypadku wystąpienia u ucznia lub pracownika szkoły objawów choroby COVID-19 dyrektor sporządza listę osób przebywających w tym samym czasie w części/częściach szkoły, w których przebywała osoba podejrzana o zakażenie, a także pozostaje w ścisłym kontakcie z właściwą stacją sanitarno-epidemiologiczną co do dalszego sposobu postępowania.

 

 

 

KOMUNIKAT– wypłata zebranych pieniędzy w SKO dla klas 3a i 3b odbędzie się w szkole w Miasteczku Krajeńskim o godz. 10.30, w czwartek 4 czerwca br.

 

 

Procedury bezpieczeństwa podczas egzaminu ósmoklasisty

w dniach 16 – 18 czerwca 2020r.

 

Szczegółowa informacja dla uczniów

 

 

  1. Zdający nie powinni wnosić na teren szkoły zbędnych rzeczy, w tym książek, telefonów komórkowych, maskotek.
  2. Na egzaminie każdy zdający korzysta z własnych przyborów piśmienniczych.
  3. Zdający nie mogą pożyczać przyborów od innych zdających.
  4. Szkoła nie zapewnia wody pitnej. Na egzamin należy przynieść własną butelkę z wodą.
  5. Czekając na wejście do szkoły albo sali egzaminacyjnej, zdający zachowują odpowiedni odstęp (co najmniej 1,5 m) oraz mają zakryte usta i nos.
  6. Na teren szkoły mogą wejść wyłącznie osoby z zakrytymi ustami i nosem (maseczką jedno- lub wielorazową, materiałem, przyłbicą – w szczególności
    w przypadku osób, które ze względów zdrowotnych nie mogą zakrywać ust
    i nosa maseczką). Zakrywanie ust i nosa obowiązuje na terenie całej szkoły,
    z wyjątkiem sali egzaminacyjnej po zajęciu miejsc przez zdających.
    7. Podczas wpuszczania uczniów do sali egzaminacyjnej członek zespołu nadzorującego może poprosić zdającego o chwilowe odsłonięcie twarzy w celu zweryfikowania jego tożsamości (konieczne jest wówczas zachowanie co najmniej 1,5-metrowego odstępu).
  7. Zdający są zobowiązani zakrywać usta i nos do momentu zajęcia miejsca w sali egzaminacyjnej.
  8. Po zajęciu miejsca w sali egzaminacyjnej (w trakcie egzaminu) zdający ma obowiązek ponownie zakryć usta i nos, kiedy:
  9. a) podchodzi do niego nauczyciel, aby odpowiedzieć na zadane przez niego pytanie,
  10. b) wychodzi do toalety,
  11. c) kończy pracę z arkuszem egzaminacyjnym i wychodzi z sali egzaminacyjnej.
  12. Zarówno zdający, jak i członkowie zespołu nadzorującego mogą – jeżeli uznają to za właściwe – mieć zakryte usta i nos w trakcie całego egzaminu.
  13. Przy wejściu do szkoły znajduje się płyn do dezynfekcji rąk oraz informacja o obligatoryjnym korzystaniu z niego przez wszystkie osoby wchodzące na teren szkoły.

 

 

 

  1. Przed rozpoczęciem egzaminu zdający muszą pamiętać o:
  2. a) zakazie kontaktowania się z innymi zdającymi,
  3. b) obowiązku zakrywania ust i nosa w przypadku kontaktu bezpośredniego z nauczycielem, wyjścia do toalety lub wyjścia z sali egzaminacyjnej, po zakończeniu pracy z arkuszem egzaminacyjnym,
  4. c) niedotykania dłońmi okolic twarzy, zwłaszcza ust, nosa i oczu, a także przestrzegania higieny kaszlu i oddychania: podczas kaszlu i kichania należy zakryć usta i nos zgiętym łokciem lub chusteczką,
  5. d) konieczności zachowania odpowiedniego dystansu od innych zdających
    po zakończonym egzaminie.
  6. Należy unikać tworzenia się grup zdających przed szkołą oraz przed salą egzaminacyjną przed rozpoczęciem egzaminu oraz po jego zakończeniu.
    Uczniowie przybywają na egzamin od godz. 8.30, zachowują 2m odstęp od siebie (wyznaczone specjalne linie odstępu).
  7. Zdający może opuścić na stałe salę egzaminacyjną (jeżeli zakończył pracę z arkuszem) najpóźniej na 15 minut przed czasem wyznaczonym jako czas zakończenia pracy z arkuszem. W ciągu ostatnich 15 minut przed zakończeniem egzaminu (nawet jeżeli zdający skończył pracę z arkuszem egzaminacyjnym) zdający nie opuszczają sali egzaminacyjnej.
  8. 15. Jeżeli zdający przejawia niepokojące objawy choroby, zgłasza to przewodniczącemu zespołu nadzorującego, który odejmuje odpowiednie działania.

 

 

 

 

 

 

Konsultacje w szkole

Harmonogram konsultacji dla uczniów klas I – VIII

w dniach 01.06. – 05.06. 2020 r.   godz. 8.00 – 13:45

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16.05.2020

Zdalne kształcenie do końca roku szkolnego! 13 maja premier rządu poinformował o kolejnych krokach podjętych przez rząd w związku z pandemią. Dla nas najistotniejsze są te, dotyczące funkcjonowania szkoły. Co oznaczają dla uczniów? Co zmienia się dla rodziców? Jak wyglądać będzie praca szkoły? Postaram się na gorąco przekazać Państwu, co komunikat premiera oznacza w praktyce.

1. Zdalne kształcenie we wszystkich klasach szkoły podstawowej będzie kontynuowane do końca roku szkolnego.

2. Klasyfikacja roczna (wystawienie ocen) odbędzie się zdalnie.

3. Od 25 maja zorganizujemy w szkole WYŁĄCZNIE zajęcia opiekuńcze dla klas I-III, których rodzice wcześniej to zadeklarują. Odpowiednia ankieta zostanie skierowana do rodziców w przyszłym tygodniu.

4. Od 18 maja będą w szkole mogły odbywać się zajęcia indywidualne w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej (rewalidacja) – z rodzicami dzieci skontaktują się nauczyciele prowadzący dotychczas te zajęcia lub pedagodzy szkolni i uzgodnią formę pracy.

5. Od 25 maja umożliwimy uczniom indywidulane konsultacje z nauczycielami dla ósmoklasistów. Jednak podstawą przygotowań do czerwcowego egzaminu będzie dodatkowy blok zajęć zdalnych, o których poinformujemy.

6. Od 1 czerwca umożliwimy indywidualne konsultacje z nauczycielami uczniów pozostałych klas. Podsumowując: dzięki kompleksowemu wprowadzeniu zdalnego kształcenia w naszej szkole nie zmarnowaliśmy danej szansy i jesteśmy gotowi do kontynuowania tej formy do końca roku szkolnego. Zdalnie odbędzie się klasyfikacja roczna. Do rodziców apeluję, by zorganizowali opiekę w domu i w dalszym ciągu współpracowali ze szkołą. Dzięki temu ograniczymy możliwość zarażenia koronawirusem, ale też zrealizujemy cele kształcenia.

Z życzeniami zdrowia Dyrektor Szkoły Marzanna Boć- Ochyra

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Drodzy ósmoklasiści!

Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło 19 maja br.  harmonogram rekrutacji do szkół ponadpodstawowych na rok szkolny 2020/2021, która odbywać się będzie od 15 czerwca. Poniżej znajduje się aktualny harmonogram, który też otrzymacie od wychowawców na swojego maila. Jeśli macie jakiekolwiek pytania to piszcie na mojego maila: machnikaga@wp.pl, wówczas wszystko sobie wyjaśnimy. Będziemy też mogli się umówić na indywidualne konsultacje w szkole. Pozdrawiam: Agnieszka Machnik – pedagog  szkolny.

Aktualny harmonogram rekrutacji do  szkół ponadpodstawowych

na rok szkolny 2020/2021

 

  1. Od 15 czerwca do 10 lipca 2020r. do godz. 15.00 uczniowie składają wnioski o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej oraz logują się na stronie internetowej: https://pila.edu.com.pl (wpisują wymagane dane, m.in. typ szkoły i klasę/klasy, w której chcieliby podjąć naukę). Można wybrać 3 różne szkoły ponadpodstawowe, a w nich dowolną liczbę oddziałów.

Następnie uczniowie składają do szkoły I wyboru:

– podanie wydrukowane ze strony internetowej https://pila.edu.com.pl

– kwestionariusz szkoły i dokumenty podane przez daną szkołę (akt urodzenia, zdjęcia,…)

 

WSZYSTKIE DOKUMENTY UCZNIOWIE SKŁADAJĄ TYLKO DO SZKOŁY PIERWSZEGO WYBORU!!!!!!!!

 

  1. Od 26 czerwca do 10 lipca 2020r. do godz. 15.00 uczniowie dostarczają do szkoły pierwszego wyboru kopię lub oryginał świadectwa ukończenia szkoły podstawowej.

 

  1. Od 31 lipca do 4 sierpnia 2020r. do godz. 15.00 uczniowie dostarczają do szkoły I wyboru wyniki egzaminu ósmoklasisty. Mogą również dokonać zmiany szkół, do których będą kandydować.

 

  1. 12 sierpnia 2020r. szkoły ponadpodstawowe podają do publicznej wiadomości listę kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do dalszego postępowania rekrutacyjnego.

 

  1. 5. Od 15 czerwca do 14 sierpnia 2020r. szkoły, które prowadzą kształcenie zawodowe (technikum, szkoła branżowa I stopnia) kierują kandydatów na badania lekarskie.

 

  1. Od 13 sierpnia do 18 sierpnia 2020r. do godz.15.00  uczniowie dostarczają oryginał świadectwa ukończenia szkoły podstawowej  i oryginał zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty (jeśli nie zrobili tego wcześniej), a także zaświadczenie lekarskie o braku przeciwskazań zdrowotnych  do podjęcia praktycznej nauki zawodu (technikum, szkoła branżowa I stopnia) do szkoły ponadpodstawowej, do której zostali przyjęci.

 

  1. W przypadku braku możliwości przedłożenia zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu, rodzic kandydata informuje o tym dyrektora szkoły w terminie do 18 sierpnia do godz. 15.00, wskazując przyczynę niedotrzymania terminu. Wówczas zaświadczenie to składa się dyrektorowi szkoły, do której uczeń został przyjęty, nie później niż do 25 września 2020r.

 

  1. 19 sierpnia 2020r. do godz. 14.00 szkoły ponadpodstawowe podają do publicznej wiadomości listę kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.

 

 

OGŁOSZENIA

Zadania 25.06

Zadania 23.06

Zadania 22.06

Zadania 15.06

Zadania 10.06

Zadania 09.06

Zadania 08.05

Zadania 05.06

Zadania 03.06

Zadania 02.06

Zadania 01.06

Zadania 29.05

Zadania 28.05

Zadania 27.05

Zadania 26.05

Zadania 25.05 

Zadania 22.05

Zadania 21.05

Zadania 20.05

Zadania 19.05

Zadania 18.05

Zadania 15.05

Zadania 14.05

Zadania 13.05

Zadania 12.05

Zadania 11.05

Zadania 08.05

Drodzy ósmoklasiści!

            W związku z czasowym ograniczeniem funkcjonowania szkół , nowe terminy postępowania rekrutacyjnego, a także terminy składania dokumentów na rok szkolny 2020/2021 do klas I publicznych liceów ogólnokształcących, techników, branżowych szkół I stopnia,  zostaną określone przez Ministra Edukacji Narodowej i podane do publicznej wiadomości na stronie internetowej ministerstwa.

Terminy, które podawałam Wam wcześniej są już nie aktualne, i gdy tylko pojawią się nowe, poinformuję Was o nich, abyście mogli złożyć odpowiednie dokumenty do wybranych przez siebie szkół ponadpodstawowych. Pozdrawiam.

 

 

 

Zadania 07.05

Zadania 06.05

Zadania 05.05

Zadania 04.05

Zadania 30.04

Zadania 29.04

 

Zadania 28.04

Zadania 27.04

https://drive.google.com/open?id=1G9ETugpGNSPD172g38DrbFWwnKJsGkl1

https://drive.google.com/open?id=1mqIn3ZwwnPfo7IfXd35F9PF6CdZha3UV

https://drive.google.com/open?id=1WIlbuyd6rQtyixCEO-Fhotkw4Lpq-FgQ

https://drive.google.com/open?id=1qX6aU7dBU7yZGsfPvMJ-GLAl159t2wgj

https://drive.google.com/open?id=1aeXqcmEi0XLwOm77bF_dIp3LEQwWOnwr

https://drive.google.com/open?id=1e6iW-Te5_GOG1EJ9yubjIB9PM0KxTOJR

 

Zadania 24.04

 

Zadania 23.04

 

 

 

Zadania 22.04

Zadania 21.04

Zadania 20.04

Zadania 17.04

Zadania 16.04

 

Zadania 15.04

Fizyka 08.04

Zadania 08.04

Zadania 07.04

Zadania 6.04

J.angielski klasa 4 

Subject: Present  Simple -zdania twierdzące i przeczące     01.04.20

1.Przeczytaj i posłuchaj czytanki z poprzedniej lekcji.

2.Przepisz zasady tworzenia zdań ze strony 75 bez rysowania symboli puzzli.

3.Posłuchaj, uzupełnij i przepisz  zadanie 4 strona 75.

https://drive.google.com/open?id=1ZZEz_lIqPfse5WSYeb1xoKk8ZVkaKj74

4.Zadanie 5- posłuchaj, uzupełnij i przepisz do zeszytu

https://drive.google.com/open?id=136S2KGLKK4_YW5MIaf3tN1J2z5U8OrHf

5.Present Simple – omówienie użycia czasu

https://youtu.be/-CVAUzOhGi4

6.Zadanie domowe

Zadanie 7, 9 strona 73 w ćwiczeniach

 

Zadania i informacje 03.04

Zadania 2.04.20

Zadania 01.04 część 2

Zadania 01.04

Zadania 31.03 cz.2

Biologia VI 30.03

Temat: Podsumowanie wiadomości o stawonogach i mięczakach

Cel Usystematyzowanie wiedzy o stawonogach i mięczakach.

NaCoBeZU do sprawdzenia wiedzy.

  1. Porównuję skorupiaki, owady i pajęczaki.
  2. Rozpoznaję typ aparatu gębowego w zależności od pokarmu i sposobu jego pobierania.
  3. Porównuję ślimaki, małże i głowonogi.

Przepisz do zeszytu temat, cel i nacobezu.

Proszę przeczytaj podsumowanie str. 77-78 w podręczniku. Następnie  otwórz ćwiczenia na str. 65zrób zadanie 1,2/ 65; 2/66;4/67.  Powtórz wiadomości. 7.04. wtorek o godz. 10.00 zamieszczę sprawdzenie wiedzy, będzie trzeba go odesłać do 12.00. tego samego dnia. O tej godzinie zamieszczę odpowiedzi. W ćwiczeniach i książce jest wiele fotografii, które ułatwią Ci naukę.

Biologia V 30.03

Temat: Korzeń- organ podziemny roślin.

Cel : Dowiem się do czego potrzebny jest korzeń rośliny.

NaCoBeZU:

  1. Wymieniam funkcje korzenia.
  2. Rozróżniam strefy (odcinki) korzenia.
  3. Opisuję z jakich elementów składa się korzeń w środku.
  4. Przedstawiam przekształcenia korzenia.

Przepisz temat, cel, nacobezu. Jako notatkę przepisz tabelkę „zapamiętaj” str.68 u dołu.

W podręczniku temat str. 98-101. Następnie wykonaj zadania w ćwiczeniach 1,2/66 ;4b/67 ;5b/68

Chemia VII 30.03

Temat: Rozpuszczalność substancji w wodzie

Cel: Dowiem się, co oznacza rozpuszczalność.

NaCoBeZU:

  1. Wyjaśniam pojęcie rozpuszczalność.
  2. Korzystam z tabeli rozpuszczalności.
  3. Wykonuję proste obliczenia rozpuszczalności.

Przeczytaj temat w podręczniku. Popatrz na tabelę rozpuszczalności . Posługujemy się nimi w ten sposób, ,że znajdujemy temperaturę, o której jest mowa, następnie linii, na której zaznaczona jest interesująca nas substancja. Pionowa linia wyprowadzona od temperatury przetnie linię substancji. Od miejsca przecięcia wyprowadzasz równoległą i odczytujemy z lewej str. Ile gram substancji w danej temperaturze rozpuści się w 100 g. wody.(To jest właśnie rozpuszczalność.)

Zajrzyj na tę stronkę warto !

https://www.youtube.com/watch?v=qfnCvNw5A50

W ćwiczeniach wykonaj zadania 20 i 22/92;  23/93; 25/94

Zadania do 03.04.

Biologia VII 30.03.

Temat: Zaburzenia funkcjonowania układu dokrewnego.

Cel: Dowiesz się jak wpływa na organizm brak lub nadmiar hormonów.

NaCoBeZU:

  1. Przedstawiam skutki niedoboru lub nadmiaru hormonów wzrostu.
  2. Opisuję skutki złego funkcjonowania trzustki..
  3. Opisuję choroby tarczycy.
  4. Opisuję cukrzycę typu I i II

Przepisz do zeszytu temat, cel, nacobezu.

Zapoznaj się z tematem w książce str.170-172.  Następnie dla podsumowania wykonaj w ćwiczeniach zad. 1,2/86; 5/87.

Znajdź informacje o gigantyzmie i akromegalii z innych źródeł niż podręcznik i w kilku zdaniach opisz w zeszycie oba skutki złego wydzielania hormonów.  Następne zadania piątek 03.04.

 

 

Zadania 31.01

 

Zadania 30.03 cz II

 

 

Zadania 30.03

Drogi uczniu!

Samodzielna nauka w domu wymaga od Was zdecydowanie większej mobilizacji i zaangażowania. Dlatego przesyłam kilka praktycznych porad, które mogą pomóc Wam w codziennej domowej nauce.

  1. Myśl pozytywnie.

Nauka zdalna nie musi być trudniejsza. Doceń własny wpływ na swoje kształcenie. Włącz pozytywne emocje.

  1. Zaplanuj własne uczenie się.

Narysuj prostą tabelę z podziałem na dni tygodnia, godziny i oczekiwane rezultaty. Ostatnią rubrykę przeznacz na notatki; możesz tam się oceniać, zaliczać sobie wykonane zadania lub wpisywać komentarze.

  1. Ustal stały harmonogram nauki.

Zaczynaj dzień o tej samej godzinie. Nie odkładaj „na potem”, wykonuj zadania systematycznie, zgodnie z kolejnością w planie lekcji oraz terminami zadawanych prac. Zapisuj terminy zadań z różnych przedmiotów w kalendarzu.

  1. Uporządkuj miejsce nauki.

Przyda się własne biurko lub stolik z miejscem do notowania, czytania, surfowania w sieci. Pilnuj porządku, unikaj rozpraszaczy w czasie własnej nauki (TV, głośna muzyka, włączone komunikatory, telefon).

  1. Wymyśl własny system przechowywania zadawanych prac teczki, segregatory lub foldery na komputerze. Ułatwi to usystematyzowanie i przechowywanie twoich prac, a także przekazywanie ich nauczycielom zarówno w trakcie pracy zdalnej, jak i po powrocie do szkoły.
  2. Dbaj o higieniczny tryb życia.

Pamiętaj o aktywności ruchowej i zdrowym odżywianiu, o odpowiedniej ilości snu i odpoczynku. Sprawiaj sobie drobne przyjemności. Uśmiechaj się. To wzmocni Twoją odporność fizyczną i psychiczną. Daj odpocząć swemu mózgowi, rób sobie przerwy na wykonanie kilku ćwiczeń gimnastycznych, przeciągnij się, zmień pozycję. Albo po prostu wstań i pooddychaj. Otwórz okno i przewietrz pokój.

  1. Zaczynaj od trudniejszych zadań, łatwe zostaw na koniec gdy już będziesz trochę zmęczony.
  2. Stosuj przemienność przedmiotową, gdy uczysz się sam. Po 30 minutach uczenia się jednego przedmiotu zmień dziedzinę. Rób przerwy, przeplataj naukę w sieci pracą z podręcznikiem.
  3. Wykorzystuj różne techniki w uczeniu się: notuj, rysuj, podkreślaj kolorem wybrane frazy, głośno powtarzaj, rymuj, układaj historyjki wplatając do nich fakty, które musisz zapamiętać.
  4. Współpraca jest ważna! Poproś o pomoc, jeśli czegoś nie rozumiesz, zadaj pytanie nauczycielowi lub osobom z klasy, które mogą tobie pomóc. Korzystaj z różnych źródeł informacji (nie tylko Internetu), nie zapominaj o swoich podręcznikach. Rodzice są także Twoim wsparciem, ale ustal z nimi zasady – oni też pracują w domu.
  5. Gdy w planie masz lekcję on – line, przed zajęciami sprawdź sprzęt i łącze internetowe, uruchom programy wskazane przez nauczyciela. Ustaw monitor komputera w odpowiedniej odległości, tj. 40 – 75 cm od oczu i na odpowiedniej wysokości, tak aby górna krawędź monitora nie znajdowała się powyżej twoich oczu.

Pamiętaj, wszystko jest możliwe do zrealizowania, musisz tylko wierzyć, że Ci się uda!!!

 A.Machnik– pedagog szkolny

 

Źródło: http://ko.poznan.pl/wp-content/uploads/2020/03/jak-skutecznie-uczyc-sie-w-domu.pdf

 

Zadania 27.03

Historia: klasa VIIa i b.

 

     Temat: Powstanie trójprzymierza i trójporozumienia.

 

  1. Sytuacja w Europie po wojnie prusko-francuskiej – dążenie Niemiec do hegemoni w Europie.
  2. Niemcy i Austro-Węgry tworzą dwuprzymierze.
  3. – Niemcy i Austro-Wegry oraz Włochy tworzą trójprzymierze.
  4. Niemcy wchodzą do rywalizacji o kolonie i rozpoczynają wyścig zbrojeń.
  5. Utworzenie w 1904r. Serdecznego Porozumienia między Francją i Anglią, do którego przystępuje również Rosja w 1907r. Trójporozumienie zwane ententą.

 

    Temat: Polacy wobec zbliżającej się wojny.

 

  1. Sytuacja Polaków wobec nowej sytuacji politycznej (powstanie trójprzymierza i trójporozumienia).
  2. Różne orientacje polityczne wśród Polaków w zaistniałej sytuacji:
    • orientacja prorosyjska Romana Dmowskiego-Niemcy głównym wrogiem Polski

                   i zagrożeniem w wypadku zwycięstwa w wojnie. Polacy mają stanąć po stronie Rosji

                  co doprowadzi do uzyskania autonomii a później do niepodległości.

  • orientacja proaustriacka Józefa Piłsudskiego – orientacja ta zapewniała
  • Polakom najlepsze warunki rozwoju, a poparcie Austriaków może
  • doprowadzić może doprowadzić do utworzenia monarchii trialistycznej
  • Austro-Węgiersko-Polskiej , a w przyszłości dać niepodległość i utworzyć największą armię polską.
  1. Przygotowania do utworzenia armii polskiej – utworzyć organizacje paramilitarne takie jak organizacje strzeleckie (Związek Strzelecki we Lwowie i Towarzystwo” Strzelec

 w Krakowie .Komendantem tych organizacji był J. .Piłsudski, który w 1908r. Utworzył

Związek Walki Czynnej. Organizacje narodowe tworzyły Polowe Drużyny Sokole

oraz Drużyny Bartoszowe.

 

 

Zadania – Fizyka 27.03

 

Klasa 8 z dnia  25.03.2020

Temat: Właściwości magnetyczne przewodnika z prądem.

 

  1. Przeczytać temat podręcznik strona 128
  2. Zrobić krótką notatkę.
  3. Ważne!! Proszę obejrzeć filmiki aby lepiej zrozumieć temat:

https://www.youtube.com/watch?v=VTNTokzGZF0

  1. Dla chętnych zadanie podręcznik strona 133 zadanie 1,2,3,4.

Rozwiązane zadania wysyłamy na mojego messengera lub na maila paulinawdowczyk@gmail.com

Termin nadsyłania rozwiązanych zadań 01.04.2020

 

Przypominam jest grupa na facebooku dla Was stworzona:  Fizyka klasa 8

——————————————————————————————————–

 

Klasa 7 fizyka 25.03.2020

Temat: Swobodne spadanie ciał   

 

Dla wszystkich!!!

  1. Przeczytać temat podręcznik strona 174
  2. Zrobić krótką notatkę w zeszycie z tego tematu.
  3.  Ważne !! Proszę koniecznie obejrzeć filmiki do tematu aby lepiej go zrozumieć:

 

https://www.youtube.com/watch?v=pH6wkUAjbDY

 

  1. Dla chętnych zadanie 1,2,3,4,5, strona 178  (wysyłamy do mnie do sprawdzenia przez messengera lub maila paulinawdowczyk@gmail.com)

Na rozwiązanie macie tydzień do 01.04.2020

 

 

Przypominam jest grupa na facebooku dla Was stworzona: 

Fizyka klasa 7a i b Miasteczko

 

 

Zadania 26.03

Kilka propozycji aby odpocząć od nauki i zadbać o własne ciało.

Zestaw ćwiczeń dla klasy IV-V-VI

  1. Skakanka –ale taka bez skakanki J – czas trwania ok. 20 sek
  2. Bieg bokserski – czas trwania ok. 20 sek
  3. Pajacyki – powtórzyć  10x
  4. Przysiady     – powtórzyć  10x                             
  5. Krokodylki (postawa ,przysiad podparty ,wyrzut nóg w tył i powrót) – 6x
  6. Bieg w podporze(na przemian stronne wyrzuty nóg) ok. 20 sek
  7. Deska (podpór na przedramionach) ok. 30 sek
  8. Pompki 8x
  9. Spięcie brzucha (brzuszki) 10x
  10. Unoszenie bioder              10x                       

Jak prawidłowo wykonać te ćwiczenia możemy zobaczyć w linku https://www.youtube.com/watch?v=qREgqFYxl-Q  można wykonać 2-3 serie podanych ćwiczeń

Kilka propozycji aby odpocząć od nauki i zadbać o własne ciało.

Zestaw ćwiczeń dla klasy VII-VIII

  1. Skakanka –ale taka bez skakanki J – czas trwania ok. 40 sek
  2. Bieg bokserski  – czas trwania ok. 40 sek
  3. Pajacyki – powtórzyć  15x
  4. Przysiady     – powtórzyć  15x                             
  5. Krokodylki (postawa ,przysiad podparty ,wyrzut nóg w tył i powrót) – 10x
  6. Bieg w podporze(na przemian stronne wyrzuty nóg) ok. 40 sek
  7. Deska (podpór na przedramionach) ok.1 min
  8. Pompki 10x
  9. Spięcie brzucha (brzuszki) 15x
  10. Unoszenie bioder 15x                       

Jak prawidłowo wykonać te ćwiczenia możemy zobaczyć w linku https://www.youtube.com/watch?v=qREgqFYxl-Q można wykonać kilka serii podanych ćwiczeń

POWODZENIA I WYTRWAŁOŚCI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

 

Zadania 25.03 część II

Zadania 25.03

 

Doradztwo zawodowe – kl. VIII

Drodzy uczniowie klas VIII !

Przed Wami wybór dalszej drogi kształcenia, szkoły ponadpodstawowej oraz konkretnego zawodu. Jest to jedna z poważniejszych decyzji, jaką będziecie musieli podjąć w najbliższym czasie. Omawialiśmy już na doradztwie zawodowym różne zawody, kierunki w szkołach ponadpodstawowych, w planach miała odbyć się w naszej szkole „Giełda Szkół Ponadpodstawowych”, jednak sytuacja w szkolnictwie się zmieniła i musimy radzić  sobie w inny sposób. Przekaże Wam kilka informacji, które mogą być pomocne podczas wyboru szkoły, czy zawodu:

– przesyłam Wam w załączniku terminarz rekrutacji, jaki  dotychczas obowiązuje, jednak musimy pamiętać, że w obecnej sytuacji wszystko jeszcze może ulec zmianie,

–  możecie również zajrzeć do informatora, gdzie znajdują się informacje na temat kierunków w szkołach ponadpodstawowych powiatu pilskiego: www.powiat.pila.pl/oswiata/informator,

– możecie również zaglądać na strony internetowe interesujących Was szkół, gdzie znajdziecie informację nt. tworzonych w nich kierunkach kształcenia,

– w razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości dotyczących wyboru szkoły czy rekrutacji możecie skontaktować się ze mną drogą mailową: machnikaga@wp.pl

Pozdrawiam Was serdecznie i mam nadzieję, że niedługo się spotkamy w szkole.

                                                                                                                                             Agnieszka Machnik

  1. Od 11 maja do 23 czerwca 2020r., do godz. 15.00 uczniowie składają wnioski o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej oraz logują się na stronie internetowej: https://pila.edu.com.pl (wpisują wymagane dane, m.in. typ szkoły i klasę/klasy, w której chcieliby podjąć naukę). Można wybrać 3 różne szkoły ponadpodstawowe, a w nich dowolną liczbę oddziałów.

Następnie uczniowie składają do szkoły I wyboru:

– podanie wydrukowane ze strony internetowej https://pila.edu.com.pl

– kwestionariusz szkoły i dokumenty podane przez daną szkołę (akt urodzenia, zdjęcia,…)

WSZYSTKIE DOKUMENTY UCZNIOWIE SKŁADAJĄ TYLKO DO SZKOŁY PIERWSZEGO WYBORU!!!!!!!!

  1. Od 26 czerwca do 30 czerwca 2020r. do godz. 15.00 uczniowie dostarczają do szkoły pierwszego wyboru kopię lub oryginał świadectwa ukończenia szkoły podstawowej oraz zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty.
  2. 3. Od 11 maja do 14 lipca 2020r. szkoły, które prowadzą kształcenie zawodowe (technikum, szkoła branżowa I stopnia) kierują kandydatów na badania lekarskie.
  3. 4. 13 lipca 2020r. do godz. 10.00 szkoły ponadpodstawowe podają do publicznej wiadomości listę kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do dalszego postępowania rekrutacyjnego.
  4. Od 13 lipca do 20 lipca 2020r. do godz.15.00 uczniowie dostarczają oryginał świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i oryginał zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty (jeśli nie zrobili tego wcześniej), a także zaświadczenie lekarskie o braku przeciwskazań zdrowotnych  do podjęcia praktycznej nauki zawodu (technikum, szkoła branżowa I stopnia) do szkoły ponadpodstawowej, do której zostali przyjęci.

 

  1. 21 lipca 2020r. do godz. 13.00 szkoły ponadpodstawowe podają do publicznej wiadomości listę kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.

 

Konsultacje z pedagogiem szkolnym

 Szanowni Rodzice, Drodzy Uczniowie,

                W związku z obecną sytuacją, czasowego ograniczenia funkcjonowania szkoły, możliwe jest korzystanie z porad i konsultacji z pedagogiem szkolnym, za pośrednictwem kontaktu mailowego: machnikaga@wp.pl.  Proszę wysyłać na ten adres zapytania związane z:

– radzeniem sobie w obecnej sytuacji – wsparcie psychologiczne dla rodziców i uczniów,

– informacją nt. działania innych instytucji np. poradni psychologiczno-pedagogicznych,  w tym przeprowadzania badań, potrzebnych telefonów kontaktowych do instytucji,

– wyborem szkoły ponadpodstawowej  – uczniowie i rodzice klas VIII-ch ( szczegółowe informacje znajdą się w zakładce doradztwo zawodowe),

– organizowaną w szkole pomocą psychologiczno-pedagogiczną,

– innymi zagadnieniami i nurtującymi Was problemami.

                                                                                                                              Agnieszka Machnik  – pedagog szkolny

23.03 Język polski – zadania

klasa IV

Temat: Porozmawiajmy z bohaterami  powieści “Tajemniczy ogród”.

1.Odszukaj w zeszycie notatki dotyczące dialogu. Przeczytaj je uważnie.

2.Wybierz postać z książki “Tajemniczy ogród”, która najbardziej ci się spodobała.

3.Przygotuj brudnopis lub kartkę i długopis.

4.Wyobraź sobie, że rozmawiasz z ulubionym bohaterem z książki. Zapisz tę rozmowę w brudnopisie/ na kartce.

Pamiętaj o:                                                                                                                                     

– przywitaniu i pożegnaniu

– stosowaniu myślników

– zapisywaniu nowej wypowiedzi od nowej linii

– o wielkiej literze na początku każdego zdania

– znakach interpunkcyjnych na końcu zdań    .        ?         !

  1. Przeczytaj jeszcze raz pracę. Upewnij się, czy wszystkie elementy dialogu zapisałeś poprawnie.

 

  1. Sprawdź poprawność zapisu. W tym celu skorzystaj ze słownika ortograficznego –

w formie tradycyjnej lub np.  http://www.edupedia.pl/map/dictionary/id/3_slownik_ortograficzny.html

 

  1. Zrób sobie przerwę. Przeczytaj ponownie pracę. Dopisz nowe pomysły. Sprawdź jeszcze raz, czy zawarłeś wszystkie elementy dialogu. Popraw, dopisz i …Czas na przerwę!

 

 

  1. Ponownie przeczytaj pracę. Jeśli uważasz, że praca jest gotowa, to starannie przepisz ją do zeszytu.

Zadanie wykonaj w zeszycie do środy – do 25 marca. Poproś rodziców o jego przesłanie w celu oceny.

 

Kl. 3 j. angielski 23.03

Temat: I like spring.( Lubię wiosnę) s. 68

  1. Powtarzanmy nazwy miesięcy w roku (you tube lekcja poprzednia)
  2. Ćw 1. za nagraniem powtarzamy słówka tłumaczymy ( diki internetowy)
  3. Zapisujemy poprawnie w zeszycie
  4. Słuchamy historyjki obrazkowej( nagranie 30)

 

Temat:I love sunflower seeds. (Uwielbiam nasiona słonecznika) s. 69

  1. Rozgrzewka językowa- powtarzamy miesiące w roku i pory roku- dostępne na you tube pory roku i miesiące w j. angielskim dla dzieci(lekcja poprzednia)
  2. Popatrz na obrazek i przypomnij sobie ćw. 2 s.69
  3. What season is sit?( Jaka to pora roku)
  4. ……………………..(Jaki to miesiąc?)

3…………………………………(Co robi Kate?)

  1. …………………………………..(Co robią kate i Honey?)

5………………………………………..(Co chce Kate latem?)

6……………………………………….(Kto chce jeść nasiona słonecznika?)

Napisz odpowiedzi w zeszycie. Wszystko jest w historyjce.

  1. Popatrz na ćw.3 , posłuchaj nagrania i podpisz obrazki właściwymi słówkami z ramki

 

Klasa 2 j.angielski 2303

Temat: Powtórzenie.

Powtarzamy słowa i zwroty poznane w dziale 5 (Unit 5)s.62

  1. Zaczynamy zabawę ubiorami: piosenki z you tube What are you wearing? Put on you shoes
  2. Powtarzamy cyfry od 1-20- you tube( kuleczki)- dzieci śpiewają,tańczą
  3. Przechodzimy do ćw. 1 na s.62 Policz świeczki na torcie(po angielsku), kapelusze , kurtki
  4. 2- przeczytaj, powiedz i przetłumacz. Potem zapisz poprawnie w zeszycie, uważaj, wyrazy w j. angielskim inną mają pisownię i inną wymowę! Czynność powtarzamy w następujący sposób; zapamiętujemy jeden wyraz, zakrywamy i zapisujemy! Udało się? Super! Nie? To jeszcze raz, aż będzie dobrze.

Proszę nie przesadzać z wymaganiami 3-5 wyrazów to jest max. Kolejne ćwiczymy następnego dnia, lub te same. Dziecko powoli oswaja się z pisownią w j. angielskim.

 

Temat:I like riding my bike. (Lubię jeździć na moim rowerze)s. 68

 

  1. Rozgrzewka językowa, śpiewamy piosenkę o ubraniach,(you tube Put on your shoes, liczymy)
  2. Wprowadzamy nowe słownictwo, nagranie2.16 i ćw. 1,powtarzamy, aż dziecko zapamięta czynności
  3. Słuchamy historyjki
  4. Powtarzamy every day-codziennie I ride a bike every day.
  5. Powtarzamy at the weekend- w weekend I text a friend at the weekend.
  6. What do you do every day?- you tube for children – filmik i piosenka

 

 

Klasa 1 j.angielski 2303

Kolejna porcja 2 lekcji na nadchodzący tydzień dla Waszych pociech.

  1. Powtarzamy cz. Ciała- piosenka z poprzedniej lekcji you tube; Head shoulders…, Finger.., emotions( park rozrywki
  2. Przechodzimy do nowego tematu o pogodzie – zestaw w załączeniu, ćwiczymy w celu zapamiętania nowe słówka, potem słuchamy historyjki
  3. Możemy ćwiczyć pisownię wyrazów z zad. 1
  4. Proponuję obejrzeć filmik na you tube; pogoda j angielski dla dzieci, są tam przydatne zwroty związane z tematem What’s the weather like?- strona 82

Temat: Uczymy się piosenki o pogodzie- strona83

  1. Jak wyżej, znowu powtarzamy cz. Ciała, emocje, słówka o pogodzie w celu swobodnego utrwalania słownictwa. Tańczymy, demonstrujemy czynności- bawimy się poznanymi słówkami ( Internet nieocenione źródło możliwości)
  2. Przechodzimy do lekcji, uzupełniamy słownie piosenkę, potem odsłuchujemy nagranie, śpiewamy , a tym samym utrwalamy poznane słówka

Jeśli dzieci mają ćwiczenia w domu, proszę robić zadania związane z tematem ; słówka o pogodzie                 s .90

Zadania 23.03

Zadania 21.03

Zadania 19.03

Zadania język polski 

JĘZYK POLSKI


Zadanie do ostatniego tematu lekcji. Odpowiedź znajdziecie np.

Zad. 13 na s. 292 w podręczniku
……………………………………………………………………………………………

Temat: O nazwach miejscowości.

Podręcznik – s. 293 “Na rozgrzewkę” i “Nowa wiadomość”.
……………………………………………………………………..
NOTATKA Proszę wpisać przykłady.

Rodzaje naw miejscowości:
– topograficzne ( położenie terenu. roślinnością itp.) np……….
– kulturowe (działalność człowieka) ………….
– dzierżawcze (od imienia założyciela)……………
– patronimiczne (mieszkańcami byli potomkowie lub……. podwładni)
– służebne i zawodowe ( od nazwy określonego zajęcia mieszkańców)………………

Nazwę miejscowości składającą się z dwóch członów zapisujemy
z łącznikiem, np. Lądek – Zdrój. Odmiemiamy oba człony – Lądka – Zdroju.

Nie ma łacznika w nazwach dwuczłonowych, gdy jeden z nich jest określeniem drugiego, np.

Nowy Sącz.
(jaki?)

Nazwy mieszkańców wsi i miast należy zapisywać ……………………literą.

ćwiczenia: 1 – 5 na s. 294

…………………………………………………………………………………………..
Dla zainteresowanych:

Klasa 8b

Temat: Co mówią o nas imiona i nazwiska?

 

https://www.youtube.com/watch?v=yv4qGg9Sz6Y

 

  1. Podr. s. 288 – Nowa wiadomość.

 

  1. Notatka.

 

przezwisko           imię (wyrażało życzenie, pragnienie rodziców; miało zapewnić

 

                            pomyślność oraz strzec przed nieszczęściem)

 

Pochodzenie imion:

a)języki słowiańskie

                            Bolesław = bole (dużo, bardziej) + sław  (znaczenie: bardzo sławny)

  1. b) języki obce (np. łac. – wpływ chrześcijastwa – Biblii)

                            np.Dominik

 

 

 

  1. Sprawdź w “Księdze imion” znaczenie swojego imienia. Zapisz je w zeszycie.

 

  1. Gdy zwracamy się do kogoś, musimy zastosować formę wołacza, np.

 

Moniko,  podaj mi zeszyt.                                   

W.

 

Pani Kasiu, poproszę książkę.

 

Formę wołacza oddzielamy przecinkiem od pozostałej części wypwoiedzenia.

 

 

  1. Podr. ćw. 1. na s. 289 – forma pisemna

ćw. 2 na s. 289, 4-5 na s. 290. – forma ustna

ćw. 6 na s. 291 – forma pisemna.

 

  1. Od kiedy używa się nazwisk?

 

https://www.youtube.com/watch?v=39I6N444qqk

 

JĘZYK  POLSKI  19.03.2020

 

https://www.youtube.com/watch?v=1q8jt50aan8

– podręcznik s. 291.

 

NOTATKA.                  

Nazwiska w Polsce stosuje się od ok. ……………….wieku. Początkowo nosili je przedstawiciele …………………………. I mieszczaństwa. Brzmienie I zapis nazwisk ustalono na poczatku …………………. wieku.

 

 

Sposoby tworzenia nazwisk:

– …………………….

-………………………

-…………………………

-………………………….

-………………………….

-……………………………..

 

 

  1. W języku polskim obowiązuje odmiana nazwisk.

 

https://www.youtube.com/watch?v=MXNi-Tr5OyM

 

NOTATKA.   

  1. a) Nazwiska męskie odmieniamy przez przypadki jak rzeczowniki pospolite.

 

  1. Zaleski
  2. Zaleskiego
  3. …………
  4. …………..
  5. …………………

Ms. …………………

 

  1. b) Odmiana nazwisk męskich zakończonych na – o lub – e – podr. s. 291.

 

 

 

JĘZYK  POLSKI  19.03.2020

 

ĆWICZENIE PISEMNE.

 

Odmień wg wzoru naziwsko autora “Zemsty” (patrz na końcówki w podr.; pamiętaj o oboczności).

Odmień przez przypadki nazwisko Goethe – jw.

 

 

 

  1. c) Tworzenie I odmiana nazwik żeńskich.

 

Przeczytaj tekst – podr. s. 291.

 

* Nazwiska żeńskie zakończone na – ska, – cka, -dzka odmieniamy  wg prostego wzoru:

 

  1. Kownacka
  2. Kownackiej
  3. Kownackiej Notatka do końca zad. 7.
  4. Kownacką
  5. Kowacką

Ms. Kownackiej

 

*  Nie odmienia się nazwisk zakońcoznych spółgłoską, np. Kozak.   Widzę panią Kozak. Rozmawiałem z panią Kozak itp.

 

 

* Nazwiska mające postać przymiotnika, np. Małgorzata Zimny lub Małgorzata Zimna.

 

Częściej stosuje się formę męską (Zimny).  Wówczas musimy poprzeć imieniem kobiety lub słowem “ pani”.

 

Małgorzata Zimny

 lub

pani Zimny

 

 

 

JĘZYK  POLSKI  19.03.2020

  1. d) nazwiska małżeństw

grupa 1.

Marta  Kapecka I Piotr Kapecki = Marta I Piotr Kapeccy

grupa 2.

Monika Bańka I Paweł Bańka = Monika I Paweł Bańkowie

KONIEC NOTATKI

 

  1. Ćw. 8 – 12 – podr. s. 292

pisemnie: 10, 11 I 12.

Dla zainteresowanych: 13/ 292 – Poszukaj źródeł informacji ( w tym internetowych).

 

Liczby dodatnie i liczby ujemneklasa VIb

  1. Porównywanie liczb.
    nacobezu:
    znasz pojęcie liczby ujemnej, liczb przeciwnych, wartości bezwzględnej i liczb wymiernych

2.zaznaczasz i odczytujesz liczby ujemne na osi liczbowej

3.porównujesz liczby wymierne
4.porządkujesz liczby wymierne

5.obliczasz wartość bezwzględna liczby

https://www.youtube.com/watch?v=zitTB3GOuuE

Niezbędne wiadomości znajdują się w podręczniku na str.164-165.

Zadania do wykonania: 1,2,4,5/166 oraz 7/167

  1. Dodawanie i odejmowanie.
    nacobezu:
    znasz zasady dodawania liczb o jednakowych znakach, o różnych znakach

2.znasz zasadę zastępowania odejmowania dodawaniem liczby przeciwnej

3.obliczasz sumę i różnicę liczb całkowitych i wymiernych
4.korzystasz z przemienności i łączności dodawania

https://www.youtube.com/watch?v=TCZUgM6WS64

Niezbędne wiadomości znajdują się w podręczniku na str.168-169.

Zadania do wykonania: 1,2,3,4,6/170 oraz 9/171

  1. Mnożenie i dzielenie.

nacobezu:
1.znasz zasadę ustalania znaku iloczynu i ilorazu

2.obliczasz iloczyn i iloraz liczb całkowitych

3.obliczasz kwadrat i sześcian liczb całkowitych

4.obliczasz wartość wyrażenia arytmetycznego

5.rozwiązujesz zadania tekstowe

https://www.youtube.com/watch?v=z5HFR7ayjL0

Niezbędne wiadomości znajdują się w podręczniku na str.172-173.

Zadania do wykonania: 1,2/173 oraz 3,6/174

Każdy może także rozwiązań zadania przygotowujące do klasówki na str.175.    Powodzenia Marzanna Boć-Ochyra

 

 

 

KOMUNIKAT

                         W związku z zaistniałą sytuacją, wytycznymi Ministra Edukacji Narodowej i Kuratora Oświaty przekazujemy informacje, dotyczące zdalnego nauczania na czas zawieszenia zajęć w szkołach.Nauczyciele Szkoły Podstawowej w Miasteczku Krajeńskim prowadzą zdalne  nauczanie przez:

– kontakt telefoniczny, sms-owy,  meilowy, portal epodręczniki, oferta edukacyjna w TV, portale internetowe, email klasowy,

 emaile klasowe, na których umieszczone są zadania,

– grupy na portalu społecznościowym dla poszczególnych klas otrzymują zestawy zadań lub linki do stron z zadaniami online

–  grupa na portalu społecznościowym, z udostępnianymi zadaniami, zachęta do odwiedzania stron: www.ortografka.pl, www.bajkowyzakatek.eu, www.gov.pl/zdalnelekcje, www.wolnelektury.pl, www.dyktanda.net, www.epodreczniki.pl, portal www.eduelo.pl, oglądanie adaptacji filmowych lektur, słuchanie audiobooków oraz rozwiązywanie quizów online dotyczących znajomości lektur i innych zagadnień z j. polskiego,

–  kontakt z nauczycielem przez email z podaniem w wiadomości nazwiska ucznia, testy na fb szkoły, stronie szkoły

 

– utrwalanie poznanych treści na przykładzie filmów dostępnych na kanale You Tube,

 

– ” Pi- stacja Matematyka”, na którym uczniowie klas VII i VIII mogą obejrzeć lekcje do poszczególnych tematów online.

www.cke.gov.pl

W razie pytań prosimy o kontakt email na adres szkolamiastk@wp.pl

Książki i ćwiczenia dla uczniów

kl4-matematyka-cz1-skonwertowany

kl5-matematyka-cz1-skonwertowany

kl6a-matematyka-cz1

junior-explorer-5-zeszyt-cwiczen-units-6-8

teen-explorer-7-zeszyt-cwiczen-units-6-8

teen-explorer-8-zeszyt-cwiczen-units-6-8

Zadania język polski 

Zadania j.niemiecki

Zadania matematyka